En bra förälder

Hur är en bra förälder? 
Jag har i många månader klurat på den frågan. Jag tror att jag har en ganska bestämd bild över hur jag vill vara som mamma. Jag vet vad jag vill lära min dotter i framtiden, och vad jag tycker är viktigt. Vad jag tycker att hon bör kunna och veta. Vad jag vill att hon ska förstå, och vad jag vill att hon helst ska undvika.
 
Jag längtar tills hon kan berätta för mig hur hon tänker. Säga med ord vad hon tycker, dra egna slutsatser. Jag längtar tills vi kan leka ihop, och jag längtar tills hon delar med sig av sin fantasi till oss. Det ska bli så himla spännande.
 
Tills dess myser vi och pratar med varandra. På ett språk som låter ungefär såhär : wääö, äwä, aooo
 
Världens gosigaste mys med våran lillflicka. Dock saknas hennes pappa på bilden.
Godnatt :-) 
 

Kommentarer
Postat av: mamman med kommentarproblem

å när den där finaste på jorden säger kloka saker kommer du bli mäktigt förundrad,,,å stolt, så du spricker..å så fäller man en tår för att det kommer så mycket fint å klokt ur det där miraklet till barn..som jag gör nu när jag läser vad mitt första största mirakel tänker, och skriver. Du är underbar, som dotter, som mamma å som den finaste Bobolinan som nånsin existerat

Svar: <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3
Lindblomman

2013-01-16 @ 21:27:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0