Tänkte berätta om en sak

Undrar hur jag egentligen tänkte när jag satte på mig en vit tröja i spets utan bh under (???)
Som tur är syns det inte på bilden :PPpppPppPp

Jag tänkte berätta om en sak som hände för ett par år sedan.
Jag och lillsyrran var ensamma hemma och eftersom det var sommarlov och ledigt så tog vi det chill. Jag orkade inte ens ta mig ner för trappan för att klä på mig. Vi låg i sängen och käka shysst kladdkaka till frulle, solen lyste utanför fönstret och dom enda planerna vi hade för dagen var att ta oss till ica och handla jordgubbar (<3<3<3)
Efter en lång stund tog vi oss iallafall ner till nedervåningen. Jag gick på toa i endast bh och trosor och lämnade dörren öppen. Lillasyster la sig på soffan. När jag satt där på toa och hade det bra och gjorde både 1 och 2 så hörde vi hur en nyckel sattes i låset
Vi tittade på varandra och jag tänkte ungefär "Oj, är mamma hemma redan? Hon skulle ju inte komma hem idag" Dörren öppnades och jag såg Alicias ansikte bli till ett enda stort skrattanfall.
Då förstod jag att det var någon annan som hade kommit och på några sekunder hann jag få panik och tänka "ska jag sitta kvar?" "ska jag springa ut eftån toan med en bajskorv kvar i stjärten?" "ska jag göra mig själv osynlig?"
Då kom rörmokaren in i badrummet med huvudet vänt mot alicias håll samtidigt som han sa "Hejhej, jag trodde inte att det var någon hemma, jag ska bara kolla handfatet " Han är nästan framme vid toan när han vänder sig om och ser mig sitta där halvnaken och bajsa. Då får han antagligen panik och HOPPAR bokstavligen ut från badrummet och SPRINGER ut från lägenheten. Alltså hans hopp, det var som att se en galen kanin hoppa på glödande kol ungefär.
......................
Det sägs ju att ett gott skratt förlänger livet, och om det stämmer så kan jag lova att jag förlängde mitt liv med minst 20 år efter den här händelsen.
Tyvärr kom aldrig rörmokaren tillbaka så handfatet var trasigt länge till :/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0