Och så blev det kväll

Jag kan inte riktigt bestäma mig om jag tycker att tiden går fort eller långsamt. Våren har sprungit förbi, men nu känns det som att tiden står stilla. Speciellt såhär dags när man ligger i sängen och funderar över livet.
Har förresten nyligen läst/hört;
  • att förvara och värma mat i plastförpakningar är väldigt farligt
  • att måla naglarna och färga håret är ganska farligt
  • att dricka läsk är förmodligen farligt
  • socker kan "göda" cancertumörer
  • Det "damm" som blir när man kör bil på asfalt, samt bränd mat är cancerogent (även chips)
Oroar mig något extreeeemt för sånt här. Det känns som att jag tar omvägar genom hela vardagen för att i största möjliga mån slippa utsätta mig för dom här farliga sakerna. Vi har tillexempel hemma hos oss helt slutat köpa hem creme fraiche och ramlösa, då förpackningarna till dessa innehåller GIFTIGA ÄMNEN enligt en artikel i tidningen. Vi har även kastat ut en hel del köksredskap och även smink pga kemikalierna i dessa.
Sen till frågan om hur farligt det är egentligen. Mycket av det som skrivs är ju antagligen överdrivet....
En sak som man verkligen VET och som man har forskat MYCKET om och är SÄKER på inte är bra för hälsan, är ju trots allt stress och oro. Ae, nu går jag och lägger mig, godnatt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0